Nytt hår del 1

1. Bleka.

2. Klippa.
Anledningen till att jag inte bleker efteråt är att det alltid är topparna som tar mest stryk, och om jag då klipper efteråt så försvinner ju det slitna ist för att slita på mina nyklippta toppar!

Jag klippte mig pga att jag ska fläta i dreads, och ju längre hår man har ju ängre ner på dreaden kommer flätan gå, och ju längre ner flätan går ju mer ger man intryck av att ha flätat hela håret snarare än att man har dreads. Men man måste ha minst 10 cm långt hår för att dreaden ska sitta ordentligt!

Jag klippte på mig själv! :S Men det blev bra, tom mamma tyckte det blev bra! XD
först gjorde jag en bena från öra till öra och satte upp håret framåt i klämmor, sen tejpade jag vid 12 cm på en linjal och höll upp den mot en slinga i taget och klippte vid tejpen. :)

Resultatet:


3. Färga
Det här var den jobbigaste delen. Jag färgade den långa slingan på höger sida, luggen och hårrötterna på vänster sida med stargazers baby pink, som jag fått av Camilla. Tack ♥
Efter jag sköljt ur det så färgade jag några centimeter på vänster slinga med stargazers chocking pink.
Sköljde ur det och färgade ytteligare någon centimeter med directions lilac.
Sköljde ur - på med stargazers tropical green.
Skölja ur - stargazers african green.
Sista centimetrarna lät jag vara bonda.

Resultatet:


Lämna gärna en kommentar! ♥


Comments
Name: Camilla

Du vet att du är fin hur du än gör eller hur!? Men iaf det blev jätte häftigt!

2010-02-06 @ 21:25:37
Name: Biz

Vågat, och det blev jättesnyggt! Imponerande :D

2010-02-07 @ 11:04:43
Blog: http://pinkbiz.blogg.se/
Name: Sara

det vart jätte fint! du är så duktig på att färga hår :333

2010-02-07 @ 20:52:37
Blog: http://rainbowfish.blogg.se/
Name: Stigs stiliga teaterkompisar (ganska gamla)

Vi tycker håret är coolt och ska genast övertala Stig att färga mustaschen Directions Lilac.

2010-02-15 @ 19:36:42

Comment:

Name:
Remember?
Email:

Blog:

Comment:


Trackback
RSS 2.0
Shiny Lime Green Star