Stora LolitaMeetet

Bered er på ett massivt inlägg!

Fredag:
Jag anlände till arlanda på fredagvkäll, när jag skulle hoppa på flygbussen upptäckte jag till min förskräckelse att mitt kort inte ville funka, och att de inte tog emot kontanter heller. Men jag betalade en tant för att betala åt mig med sitt kort, så det löste sig i alla fall.
På Tcentralen hittade tillslut Elli, Lovisa och jag varandra! Vi sprang mot varandra alla 3 och krockade ihop i en jättekram! Jag har aldrig träffat någon lolita förr, förutom 2 "deltidslolitor" XD
Sen åkte vi hem till Elli och pratade och provade varandras klänningar. 
Efter vad som bara verkade vara en liten stund märkte vi att klockan var nästan halv 2, så vi kröp till kjos!

Lördag:
Väckaren ringde kl 8. Frukost, påklädning, sminkning och korkskruvslockar.
Vid 11 mötte vi upp Lisa för att ta oss till Dottningholm.
Väl där blev vi jagade av massor av folk som ville fota oss. De flesta frågade inte ens, men många av de som gjorde det fotade oss fast vi sa "Please, don't. We're people, not tourist attractions."
När i kommit bort från de galna fotograferna så hittade vi tåget av vandrande lolitor som var på väg för att slå sig ner under ett stort träd.
Vi picknickade, pratade och petade på varandras fina klänningar. (och följde efter söta små ankor XD )


Elli och Lovisa: <3


Emilia och jag i våra Milky Planet:


Linnea och Amanda Twinade med sina Sweet Jam!


Denise:


Josephine, Maria och Sara!


Nästan hela Gruppen:


Efter picknicken var vi på visning av slottet, och efter det drog nästan hela sällskapet som hade gått på visningen för att fika på VeteKatten.
Vi var på stan ett tag efter det och blev fotade och filmade av ännu fler oförskämda idioter.
Denise tipsade mig om att fota tillbaka!

Den enda som vi lät fota oss var hon den här Kitty Jutbring med typ rosa hår, för hon var ingen idiot, utan pratade med oss som vanliga människor.

Sen stack jag, Elli, Lovisa, Lisa och Denise hem till Elli!
Vi steg in i hissen, den var egentligen för 3 pers, men eftersom den klarade 255 kg så kom vi fram till att den skulle klara oss. Lovisa fick försöka nå genom allt fluff och alla rosetter för att trycka på knappen. 
Knappen för våning 4 trycktes in, och hissen for ner 1 dm XDDD Hahahaha, det var faktiskt jätteläskigt!
Vi tyckte på nödsignal, och då kom en engelsman och fick nog en syn som han inte kommer glömma. 5 OTT lolitor ihopklämda i en liten hiss. Han skrattade, och ursäktade sig sen men påpekade att det såg väldigt lustig ut.
Vi försökte öppna dörren men misslyckades. Efter några minuter kom en dam som lärde oss knepet att dra i en hake mellan grindarna så att dörren öppnades.
När vi äntligen kommit in hemma hos Elli åt vi haloumi och krigade om potatiskroketter, bakade maränger och babbalade och skrattade så vi nästan ramlade av stolarna!

Omkring 10 tiden följde vi Lisa till hennes dörr för att se att hon kom hem säkert, och sen gick vi med Denise till tunnelbanan.
På vägen tillbaka svängde vi in och köpte lite onyttigheter, och sen la vi oss på en madrass på golvet och såg Kamikaze Girls.

Söndag:
Vi gick omkring på stan och blev filmade och fotade av ännu fler galningar. En gubbe sprang till och med efter oss!
På panduro köpte vi alla lite smått och gott, för mig blev det pärlor och "glitterpapper"
Jag fick en väldigt läskig kommentar av en gubbe och sen gick vi och åt pommes!
En snabbis till Elli innan jag och Lovisa var tvugna att börja bege oss hemåt.

När jag skulle kliva ombord på flyget hör jag någon säga "hej Mimmi" jag vänder mig om och ser Joel O_O Då har tydligen tvillingarna också varit i sockholm och ska hem med samma flyg som mig!
Flygvärdinnorna tycker att jag är jättesöt så dom frågar om jag vill se hur det ser ut i cockpiten! Alla säger att det är massor av knappar, det är en underdrift O_O
Sen fick jag valfritt gratis fika också! "Så går det när man är fin" sa dom, hahaha så sött! ♥ Jag valde chokladboll och apelsinjuice!


En helt underbar helg med andra ord! *___* ♥


Comments
Name: Camilla

ROFLOL Flygvärdinnans kommentar xD Btw skumt att ditt kort inte ville funka på bussen, funkade det när du skulle tillbaka till arlanda?

2010-07-26 @ 15:41:18
Name: Sagoväsen

Jag och Elli snurrade runt på Tcentralen i en evighet innan jag skulle åka och hittade tillslut ett ställe där man kunde köpa biljetter till flygbuss. XD

2010-07-26 @ 16:31:29
Name: Bunny

Trist med alla oförskämda människor som bara fotar så där. Så otroligt irriterande! Men ni är fin fin fina och ännu finare :D

2010-07-26 @ 16:48:54
Blog: http://harajukumademedoit.blogg.se/
Name: Kokorochan

svar: ja absolut kan jag göra det ^^ <3 påminn mig om jag glömmer, måste svara på alla kommentarer bara xD går det bra om jag skickar sent ikväll eller imorgon? :3



kramar<3

/kokorochan

2010-07-26 @ 19:16:56
Blog: http://kokorochan.blogg.se/
Name: magdalena

Jaa du det var allt ett megga inlägg!

Älskar så din stil den äger! Skulle också

vilja ha den stilen men om jag gick så till

skolan skulle jag hellt säkert bli utskrattad!

2010-07-26 @ 19:43:16
Blog: http://maggibo.blogg.se/
Name: magdalena

SVAR; Tack dom flästa fotar jag själv men

vissa hittar jag också på weheartit.com

en super bra sida med många och fina bilder!

2010-07-26 @ 19:44:14
Blog: http://maggibo.blogg.se/
Name: alöx

Hoppas du hade det awsome iaf <3 :D

Gratis fika ftw! :'D

2010-07-27 @ 00:13:57
Name: Shiko

Hej!

Hjälp mig att bli Nelly.com's nästa skodesigner.

Rösta på min skodesign.



http://nelly.com/designyourshoe/?obj=gh5cy2jOdwFj6NOKxBTi95WnvcG1OZ6s7xLtou8FeAnXO2f02yhz#shoeGallery



Ps. Kommentera min blogg när du röstat. Alla som röstar får länkningar när tävlingen avslutas.

2010-07-27 @ 00:55:54
Blog: http://shikos.blogg.se/
Name: Biz

Åh, jag längtar verkligen till jag också kan vara med på ett meet T_T

2010-08-02 @ 23:42:38
Blog: http://pinkbiz.blogg.se/
Name: olivia

Mimmmmmi, jag älskar din vän Ellies kläder T______T, det är typ min drömmstil. Vill ha en sånn kjol :'(((

2012-07-18 @ 17:42:59
Blog: http://serwaa.blogg.se/

Comment:

Name:
Remember?
Email:

Blog:

Comment:


Trackback
RSS 2.0
Shiny Lime Green Star