Trädgård

Jag och mamma gör planer för trädgården!
Jag tycker mamma är lite orealistisk haha, är det inte meningen att det är jag som ska vara det?
Vi har planerat att göra något drestiskt länge, och vi ahr väl kommit en bit på vägen. Men nu ska det komma en kille och hjälpa oss lägga plattor så nu måste vi göra upp en plan!

Jag har skrivit en lista med träd, buskar, blommor osv som jag vill ha.
Här är den:

Blommor:

Alla de här är rätt vanliga, och sprider sig som bara den! Älskar dem!

Skogsstjärna, scilla, förjätmigej och vitsippor!

Buskar:

Pion

Mormor hade alltid pioner, jag kommer ihåg hur jag brukade lukta på dem om sommrarna när jag var liten. Fast om de luktade gott eller inte kommer jag inte ihåg. De var i alla fall så fina, och jag börjar alltid tänka på den där sången från Majas alfapet om att hon vill bo på en pion.

Rhododendron

Jag tror den här färgen är vanligast, eller så har jag bara fått för mig det eftersom min kompis Linn har sånna.
Men dom finns även i mer persiko-aktiga nyanser och vitt.

Träd:

Hur lycklig blir jag inte om jag kan hitta någon affär där jag kan övertyga någon om att jag är rätt person för att få ett japanskt prydnadskörsbär att överleva här uppe.


Om inte, så får det väl bli rosenmandel, som också är ett prydnanskörsbär.


Klätterväxter/klängväxter:

Pipranka, eller någon annan lummig, grön och täckande som så vitt jag vet inte gör fullt så stor skada som murgrönan.


Och gud vad jag önskar att vi var bra på rosor, för då skulle jag insistera på en sån här!

Ja, det är en liten Mimmi med här. I min älskade gröna klänning som någon av mammas kompisar sydde till mig.

Det var allt för idag!
Är det någon växt som du tkr jag missat så får du slänga in en kommentar! ;D

Comments
Name: johanna

jag älskar pioner speciellt rosa ^^ när kommer din miracle candy klänning??

2010-05-27 @ 20:25:36
Name: Biz

Naw, en liten gonna-be-lolita :3 Söt!

2010-05-28 @ 22:53:18
Blog: http://pinkbiz.blogg.se/
Name: Sagoväsen

Min miracle candy kom för ett bra tag sen! Men ni får inte se den riktigt än! ;)

2010-05-30 @ 14:15:08
Name: Jenny"hopp"

Ehe. Måste säga att pioner är helt fantastiska... Vi har djupröda och några som skiftar i lila eller nåt...



Det finns väldigt lättskötta rosor.. kan inte komma på några just nu.. men det finns.



Lycka till!

2010-06-05 @ 22:39:27
Blog: http://janiimedgurka.blogg.se/

Comment:

Name:
Remember?
Email:

Blog:

Comment:


Trackback
RSS 2.0
Shiny Lime Green Star