Rosa hår

För att extremtoningar ska fastna måste man som sagt ha blekt hår, har man naturligt ljust kan man naturligtvis låta bli att bleka men det kommer inte hålla lika länge som om du har blekt innan.

Jag vet 3 märken på extremtoningar nämligen directions, stargazer och manic panic.
Själv har jag aldrig använt manic panic.
Stargazer håller mycket bättre än directions, åtminstonde på mitt hår.

___________________________________________________________________________________________

Jag kommer tyvärr inte ihåg vilken av directions carnation pink eller pastel pink det var jag beställde.
Jag beställde iaf från Odium och där ser de närmast identiska ut.
Här har jag gämfört bilderna på respektive färg med bilder på samma färger på en annan sida.



Vilken av dem det nu var, blev resultatet såhär, och jag hade väääldigt ljust hår som grund:
Persikofärgat, men även fast det inte alls blev som jag väntat blev jag nöjd.


___________________________________________________________________________________________

Directions flamingo pink.
Med ganska gult hår som grund:

Jag har även färgat bara luggen med den, och då hade jag nästan vitt hår som grund, då blev färgen ganska självklart lite kallare och gämnare.

___________________________________________________________________________________________

Stargazers Shocking pink:
Jag vägde mellan denna och baby pink, för åter igen, på odiums hemsida var de väldigt lika.
Jag valde alltså shocking pink men det blev mycket mörkare än bilden på förpackningen och den på odiums hemsida x_x



___________________________________________________________________________________________


Härnäst ska jag nog beställa stargazers baby pink och hoppas att den blir bättre. :)

Comments
Name: Camilla

Annars kan du önska dig en i födelsedagspresent..

2009-12-25 @ 17:17:44
Name: Sagoväsen

Haha jag får väl ta ett snack med dig om födelsedagspresent (A)

2009-12-25 @ 17:54:35
Name: irrefirre

Vilken häftig blogg,och vilken grymt häftig tjej du är.Varför valde du att kalla bloggen sagoväsen? Jag älskar färgen på ditt hår på den övre bilden. Den ljusa nyansen klär dig.Var får du alla dina fina ideér ifrån, kläder å bakverk? Du borde jobba med design när du är klar med plugget.Jag vet vad jag talar om. Har jobbat i många år som stylist åt de flesta mode tidningar i Sverige och några utomlands och teve. Fortsätt med det du gör. Du har talang! Lycka till! Gott Nytt År.

2009-12-28 @ 22:07:24
Name: Sara

baby pink kommer bli jätte gulligt! :3

2009-12-29 @ 19:37:39
Name: Biz

Hmm... Jag har ju rödblont hår, alltså röda hårstrån i, och jag vill färga bara luggen babyrosa.

Borde jag bleka det först, hur vet jag hur länge osv? Har ju aldrig färgat förut >_<

2009-12-31 @ 00:30:47
Blog: http://pinkbiz.blogg.se/
Name: Sagoväsen

Till biz: Mailat dig! n_n

2010-01-07 @ 00:11:26
Name: karin

Hur blond måste man vara för att färga rosa för best resultat? har stargazer shocking pink här hemma men vet inte hur blond jag borde vara?

2010-04-06 @ 16:17:36
Blog: http://kkarinsjolund.blogg.se/
Name: Anonym

väldigt snygg! lägg till mig på facebook, heter Adam Wall där :-)

2012-04-27 @ 19:37:32

Comment:

Name:
Remember?
Email:

Blog:

Comment:


Trackback
RSS 2.0
Shiny Lime Green Star