Närcon 2009

Jag och Lina for med tåget på onsdagkväll och kom fram till Örebro torsdag morgon.
På tåget träffade vi Nathalie som också skulle dit :D
Min gudmor, som vi skulle bo hos kom och hämtade oss på tågstationen.
Med en karta i handen styrde vi stegen mot närcon, som skulle hållas i en skola ist för konventum, som är byggt dör just konvent. Varför? Det undrar jag också.
Vi joinade Oscar och viktor i kön.
13.37 öppnades dörrarna.
Vi kom in relativt fort.
På några minuter hade man sett hela utbudet av vad som såldes.

17.00 var det fortfarande kö, lång kö.
Det fanns inga mackor att köpa på området, bara sötsaker, och hamburgare.
Jag var hungrig, givetvis, och frågade där man köpte hamburgare om det inte fanns något vegetariskt.
"Vi har beställt, men de har inte kommit"
Vi tänkte gå ut och äta, men vakterna sa att "går ni ut måste ni ställa er längst bak i kön för att komma in"
BRA TÄNKT WTF.
Jag och Lina gick till en annan vakt och jag sa
"jag är vegetarian, ni har ingen vegetarisk mat, dessutom har jag magkattar, så jag måste äta. Får jag gå ut här och bli insläppt när jag kommer tillbaka"
Han lovade det, och att han skulle vara kvar när vi kom tillbaka.

Vid 18 tiden kom vi tillbaka, fortfarande kö, kortare kö. Men vi gick dit vi hade blivit utsläppta.
Ny vakt.
Jag försökte förklara om våran deal.
Han sa "klart ni kommer in"
och vi "men den förra vakten sa att vi var tvugna att ställa oss längst bak i kön? O_o"
"förra vakten hade fel"
Så då gick det bra iaf.

Resten av dagarna var inte sådär superkul. Dom fick knappt in nya saker, så man kunde inte gå omkring och bara titta i flera timmar som på uppcon.
De hade ganska många tävlingar osv. Men de hade så små lokaler att relativt få fick se dem.
Jag tyckte det var trångt, varmt och dålig luft så jag besvärade mig inte ens. ^^
Bion där AMVtävlingen hölls var så liten att inte ens alla tävlanden fick plats att se sina egna bidrag.

 

Paraden var däremot en aktivitet som inte hölls i deras puttiga lokaler.
Medans Lina, Oscar och Viktor var på AMVtävligen satt jag utanför och tittade på paraden, som faktiskt var riktigt lyckad.



Men sammanfattningsvis: Närcon är kanske häftigt om man aldrig varit på uppcon, men jag dissar det hårt och kommer då inte fara dit igen. Det blir bara uppcon för mig. :3

Trackback
RSS 2.0
Shiny Lime Green Star