Maränger



*Ta ett antal äggvitor (jag tog 5 i det här fallet)
 och ett antal dl socker (jag tog lite mindre än 3)
 Jag har hört att man ska ha lika många dl socker som äggvitor, men jag tycker att det blir för sliskigt.
*Vispa med elvisp tills det blir ränder i smeten efter vispen och inte rinner tillbaka och blir slätt.
 Detta för att de inte ska rinna ut och bli platta ui ugnen och att ränderna efter spritsen ska synas på de färdiga marängern.
*tillsätt eventuell karamellfärg och vispa lite till. ^^
*spritsa ut på plåtar
*sätt in i nedre delen av ugen på 125 grader i 12 minuter eller när du tycker att de ser klara ut.

Comments
Name: Camilla

Man kan även om man vill att dem ska bli ännu mer spröda så kan man slå av ugnen och låta dem stå i ett par timmar typ tills ugnen är kall :P

2009-07-09 @ 17:59:40
Blog: http://millisvanillis.blogspot.com
Name: Sagoväsen

Hehe, men jag vill ha dem sådär lite småsega, tycker att det är godare 8D

2009-07-10 @ 12:16:50

Comment:

Name:
Remember?
Email:

Blog:

Comment:


Trackback
RSS 2.0
Shiny Lime Green Star