NärCon Vinter 2016

I år var det många saker med Närcon Vinter som var annorlunda, dels så var det i en ny lokal och dels var det bara tre dagar till skillnad från tidigare fyra dagar.

Jag åkte in på kvällen på torsdagen för att lösa in biljetten och hämta ut konventsbandet i förväg, för om man gör det så slipper man köa för att göra det när själva konventet har öppnat (och om man har tur träffar man massa kompisar redan en kväll innan!!)
Jag hade på mig min nya "oldschool" klänning från Metamorphose som jag just hade fått i posten och inte kunde låta bli att testa!
Jag lyckades träffa flera kompisar på den lilla tiden jag var där, bla Hannah som gav mig en sen födelsedagspresent, ett par jättefina knästrumpor med pumpor på som jag velat ha (likadana som jag gav henne i födelsedagspresent hahaha)

På fredag öppnade konventet på riktigt kl 13.37
Jag hade på mig en lolitaversion av Rose från serien Steven Universe (klicka >här<  för att se hur hon ser ut)
Jag hade jätteroligt med massa trevliga människor! Det enda som inte var så roligt var att jag och många av mina kompisar hade massa saker vi ville lämna in på "bfb" (besökarnas försäljningsbord) men bfb hade inte fått någon scanner än och hänvisade hela tiden till att komma tillbaka senare, så vi fick alla gå omkring och släpa på sakerna. Tillslut sa de att kl 18 så skulle de börja ta in saker manuellt, för de hade fortfrande ingen scanner. Så några minuter över 18 kom vi dit. det var typ 5 pers före oss bara men för dem tog det över 2 timmar(!!!!!!!!!) att lämna in sina saker. Som tur var var det massa trevliga människor i kön och vi hade nog ganska roligt ändå.
Här är jag till vänster, i mitten Caroline (som alla kommer ihåg som Ariel eftersom hennes Ariel-cosplay är grym!!) men här cosplayar hon Megara från Hercuels, och till höger är Simon!
Såhär såg jag ut på lördagen~
Efter några timmars häng med fina männiksor så gick jag till lolitaträffen och umgicks med lite fler fina människor haha! Som något av en veteran i lolitamodet så kände jag de flesta redan, men pratade tex med två lolitor från Piteå som jag aldrig träffat förr! (som stolt norrlänning är det alltid roligt att träffa andra norrläningar, haha!)
Här på bilden är jag och Melwiin som är lika fin som vanligt~

På kvällen gick jag med några och kollade på Cosplay SM som också sändes på SVT. >här< kan du kolla på inslaget på svtplay, det kommer ligga uppe i 30 dagar. Först pratar de om konvent och cosplay, själva tävlingen börjar 30 min in, eller ah, snarare 40, 45 minuter in?
Jag och mina kompisar hade tänkt stanna till ravet kl 01, vilket senare än vad jag minns att det har varit andra konvent(?) men ett tag där efter Cosplay SM kände alla att allting var ganska jobbigt så endel åkte hem och jag funderade också på att åka, men istället bytte jag om och så gick vi och åt glass och då blev allting bättre igen.
Klockan blev 01 och den blev 01.30 och efter mycket förvirring hittade alla igen varandra och dansade en timme till konstig musik! Klockan var 03.30 när jag tillslut kom i säng, vädligt trött!!

Söndagar på konvent är alltid en kortdag, men jag klädde mig med att det var alla hjärtans dag i åtanke, och åkte in.
Jag köpte knappt någonting under konventet (förutom ätbara saker!) men på söndagen köpte jag den här söta broschen med "little twin stars" på
Jag hämtade ut de saker som inte blivit sålda på bfb och sen kom vi sent till avslutningen eftersom vi hade lyckats läsa fel på schemat haha, men det gjorde inget!
Efter konventet stängt så gick jag och Caroline tillsammans till tågstationen och sörjde att Närcon vinter var över och längtade till Närcon i sommar.


Jag har haft det så bra, som vanligt för mig och majoriteten av alla oss som går på konvent så är det bästa att få träffa så mycket underbart folk, varav många man bara träffar någon gång om året just här.
Jag saknar redan alla jättemycket och jag ser fram emot nästa gång vi ses!

Comments
Name: Nancy

Hej!
Vill så förtvivlat gärna köpa din tyllkjol från Beyond retro. Snälla maila [email protected] Skulle bli så glad!!

Svar: Den är inte till salu.
Mimmi

2016-03-06 @ 19:50:43

Comment:

Name:
Remember?
Email:

Blog:

Comment:


Trackback
RSS 2.0
Shiny Lime Green Star